Сегодня: 14.05.2025
Локомотив реформ – это вы, наша прекрасная молодежь! Будущее Казахстана в руках молодых людей, не проспите свой шанс, свою мечту. Мечты сбываются только у тех, кто хорошо учится и много трудится. Касым-Жомарт Токаев

 

 

Анықтама

 

2022 жылғы 15-30 қыркүйек күндері  аралығында 1-сынып оқушыларының бейімделу кезеңінен сәтті бейімделуіне психологиялық қолдау көрсету аясында директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары Дутбаева А.Қ., мектеп әкімшілігі және мектеп психологтары  Журкеева А.Ж., Игілік А.И.  1-сынып ата-аналарына психологиялық-педагогикалық көмек көрсету мақсатында «Өз балаңа үлгілі бол» атты Республикалық семинар ұйымдастырылды.

Мақсаты:  Бірінші сынып оқушыларын мектепке бейімдеу бойынша            ата-аналарға психологиялық көмек беру арқылы отбасы мен белсенді ынтымақтастығыннығайту.
            Оқушылардың ата-аналары үшін аса маңызды үш «Б» заңы (Бейімдеу, Бедел, Белсенділік) ескерту және қолдау туралы айтылып, сынып жетекшілерімен, мектептің оқу үдерісімен танысып, бала бәрбиесінде, 1-ші сынып оқушысында кездесетін қиындықтар және оның алдын алуға байланысты психолог мамандардың пайдалы кеңестері тыңдалды. Іс-шараға 83-ге жуық ата-аналар, 1-11 сынып жетекшілері қатысты.
        Кездесу соңында ата-аналар тарапынан балаларының басты әрекеті оқуға бейімдеу, мектеп өміріне белсенділік танытуда қолданылатын әдіс-тәсілдерін кеңес ретінде ұсынған мектеп педагог-психологтарына алғыстарын айтып, оқушы алдында алғашқы ұстаздың беделінің зор екендігін арттыруға өз үлестерін қосатындықтарын білдірген ата-аналар да болды.
        Қатысушылар бала тәрбиесіндегі көптеген проблемалық мәселелерді шешуде осындай іс-шаралардың маңызды екенін айтып өтті және мектеппен бірлескен жұмысты ата-аналар тарапынан жалғастырып отыру керек деген тұжырым жасады. Мектеп әкімшілігіне, ұйымдастырушыларға ата-аналар тарапынан алғыстар айтылды.

 

                                                                                                                                                                                                        

        

   

 

Өз балаңызды қоршаған ортаның жағымсыз әсерінен

қалай қорғау қажет?

 1-КЕҢЕС

Баланың мінез-құлқындағы өзгерістерге зер салып қараңыз. Оның көңіл күйінің күрт ауытқуы, көңілсіздік, оның бойында бұрын байқалмаған өзге реакциялар сізді алаңдатуы тиіс.

Жасөспірімдік жасқа тән қарсы шығу жағдайларының салдарынан кейде тіпті түсінетін және мейірімді ата-аналардың өзі балаларының жаман ортаға тап болғандығын  бірден біле алмайды.

 2-КЕҢЕС

Балаңыздың бойында бас тарта білу қасиетін жаттықтырыңыз. Көп жағдайда жаман ортаға тап болудың алғашқы қадамы  «Сенің қолыңнан келмей ме?» деген сөзге тиісті тойтарыс бере алмаудан болатындығын өмір көрсетіп отыр

Бала үшін өзіне серіктес достар таба алмаса, өте ауыр тиеді. Ол өзін шеттетілгендей сезінеді – барлық балаларға ұқсамайтын дара болудан, ала қарға болудан қорқады. Сондықтан, маңызды топтың шеттетуіне ұшырамас үшін, ер бала немесе қыз бала бұл оларға шын мәнінде ұнамаса да, топтың ережелерін орындайды, оның заңдарын ұстанады. Себебі көп жағдайда жасөспірімдерден құралған топ – бұл ортақ мүдделермен біріккен қоғамдастық емес, шығармашылық, жасампаздық атаулыға оң қызығушылықтың болмауынан біріккен қоғамдастық. Өз көзқарасын, өз пікірі мен құндылықтарын қорғай білетін жасөспірім, құрдастарының сыйластығынан айрылмай кез келген «басыну» жағдайларына тойтарыс бере алады.

3-КЕҢЕС

Баланың жаңа ортасына қатысты уақытынан бұрын байбалам салмаңыз. Жағдайға толық қанығыңыз.

* Араласатын ортасы жөніндегі жағдайды айқындау үшін, баламен айқайсыз, балағатсыз, жазғырусыз  жақын тартып сөйлесу қажет.   Сіздің ашуыңыз жағдайды ушықтырып жіберуі мүмкін, жасөспірімдер әу бастан барлығына, соның ішінде сізге де ерегісіп қарсы әрекет етеді; сіздің қатты ашуыңыз оның өзінің дұрыстығын дәлелдеуге құштарлығын күшейте түседі, баланы одан сайын желіктіреді.

* Сіз баладан ұрыспай, тілектестікпен жаңа ортада олар уақытты қалай өткізетіндігін, не туралы сөйлесетіндіктерін, ол үшін бұл қарым-қатынастың болашақта маңызы қандай екендігін сұрағанда, сіздің уайымыңыз бекер болып шығуы және балаңыздың жаңа достары сіз ойлағандай жаман балалар болмай шығуы әбден мүмкін.

Әрине өз ойларыңызда сіз өз пікіріңізге сүйенуіңіз керек. Бірақ сіз өзіңіз жеке білмейтін адамдар туралы үстірт пікір айту дұрыс емес.

 

4-КЕҢЕС

 Балаңыздың жаңа ортасы туралы жеке және объективті пікір қалыптастыру мүмкіндігін алу үшін, балаңыздың жаңа ортасындағы балалармен танысуға тырысыңыз. Олармен еркін сөйлесу үшін, қонаққа шақырыңыз, бірлескен іс-шаралар ұйымдастырыңыз.

Егер жасөспірім ата-анасының достарымен жақын танысқандығын қаламаса, жаңа достарын үйіне әкелгісі келмесе, бұндай жағдайда сырттай таныстықпен шектелуге тура келеді. Баланың оның достары туралы әңгімелерін мақтаңыз, оның пікіріне құлақ түріңіз.

Бастысы, қандай да бір жағымысыз қылықты байқаған кезде «Сенің досың өте жаман, осылай істеуге бола ма екен! Ал сен онымен достасасың, қатты сыйлайсың – олай етуге бол ма?» деген сөздерді айтпаңыз.

Есіңізде болсын: тек сіздің жеке талғамыңызға  сай болмағандықтан ғана ұлыңыздың, қызыңыздың, және олардың достарының қылығын сынап пікір айтуға болмайды.

 

5-КЕҢЕС

Сіздің жасөспірімнің кіммен араласу керектігін шеше алмайтындығыңызға қарамастан, балаңыздың санасына достар таңдаудағы дұрыстыққа күмәнмен қараушылықты дарыту қолыңыздан келеді, бұған күмәніңіз болмасын.

Мәселен,  егер жасөспірім бұзақылардың ортасына түссе, байқатпай, әдейі жасағандай болмай мұның болашақта неге әкелу мүмкін екендігін көрсетуге кеңес беріледі. Үстелдің үстіне қолға түскен қылмыскер туралы жазылған газетті қалдырып кетіңіз, бірге осындай сюжеті бар ғибратты фильмдер көріңіздер.

 6-КЕҢЕС

Балаға деструктивті қарым-қатынастың баламасын көрсетіңіз. Оның назарын спортқа немесе өзге қызықты іске аударыңыз: оның қызықты жорықтарға баруына, дамытатын үйірмелерге (тіл, шығармашылықты дамыту және т.с.с)  жазылуына  жағдай туғызыңыз.

Өркениеттің дамуы, ақпараттық-техникалық жетістіктер ХXI ғасыр адамына қызықты, және шығармашылыққа толы өмір сүруі үшін көптеген мүмкіндіктер береді. Бірақ өркениет жетістіктерін пайдалану үшін, адам көп нәрсені білуі, көп нәрседе шебер болуы қажет. Шет тілдері, компьютерлік бағдарламалау, дизайн шеберліктері және т.б. Бұлардың барлығын адам жасөспірімдік шақта үйренбегенде, қай уақытта үйренеді?

Балаңызды ынталандырыңыз; өзіне ұнайтын мектептен тыс үйірмелер таңдауға көмектесіңіз.

 

7-КЕҢЕС

Балаңызды бірлескен демалыс іс-шараларына шақырыңыз –
жиі-жиі бірге киноға, концерттерге барыңыздар.

* Өз балаңыздың бойына жақсы фотосуретке деген талғам, жолжазбалармен айналысуға  деген құштарлық сезімін дарытыңыз. Оған сүйікті істерінде жақсы дос бола біліңіз.

* Жаңа саяхаттар бағыттарын талқылаңыздар, ол жаққа бірге барыңыздар, әсіресе бүкіл отбасымен барған пайдалы.

 

8-КЕҢЕС

Әрбір ата-ана қандай әдістердің анық жұмыс істемейтіндігін білуі тиіс:

  • достарымен кездесуге үзілді-кесілді қарсы шығып, дүрсе қоя беруге болмайды;
  • баланы үйге қамап қоюға болмайды;
  • жазалаудың ұрып-соғу әдістерін қолдануға болмайды.

Ата-аналардың міндеті – баланың осындай жаман ортада іш пысатындығын, оның зияндығын, оның болашағы жоқ екендігін түсінетіндей етіп, және осындай ортадан өз бетімен шығатындай етіп дұрыс жолға жөн сілтеу.

 

9-КЕҢЕС

Спортпен шұғылдану – лайықсыз, деструктивті ортаның орнын ауыстыратын тамаша балама.

Егер сіз балаңыздың біреулермен жиі төбелесетіндігін байқасаңыз, бұл энергияны дұрыс арнаға бағыттаңыз. Шығыс жекпе-жегі секциясына жіберіңіз – осылайша ол спортпен де шұғылданады, жасөспірімдерге тән артық энергияны да сыртқа шығарады, және қажет болған жағдайда өзін қорғауды да үйренеді. Сонымен қатар, спорт оның санасында өмірге деген дұрыс көзқарасты қалыптастырады, және қазіргі жүрген ортасының жақсы емес екендігін өзі түсінетін болады. 

 Абайдың «Жұмысы жоқтық, тамағы тоқтық аздырар адам баласын» деген сөзін бәріміз білеміз. Шынында да, жалқаулық барлық кеселдің бастауы деп бекерге айтылмайды. Жасөспірімнің жасампаз іспен шұғылдана алмауы, немесе оған ынтасының болмауы – «жаман ортаға» түсудің ең оңай жолы.  Ата-аналар баланың кішкентай күнінен бастап баласының күн тәртібін жоспарлай білуі қажет. Баланың әрбір күні «Темірді қызған кезде соқ» деген бейнелі сөзге, яғни әр нәрсе өз уақытында деген ұғымға сай, оның бос уақытын қалай өткізуді ойластыру қажет. 

 

10-КЕҢЕС

Ылғи туындайтын қиындықтарға мойымаңыз! Үмітіңізді үзбеңіз, балаңызға деген сүйіспеншілік пен сыйластықты жоғалтпаңыз

* Жасөспірім бұзатын ережелерді, бұзуға тырысатын өзін ұстау шеңберлерін ата-ана жаңаша бағалауы тиіс.

* Баламен бірлесіп өзара қарым-қатынастың жаңа ережелерін жасап шығару қажет.

* Ата-аналардың икемге келмеуі және өз пікірінде сіресіп қалуы жасөспіріммен эмоционалдық және физикалық байланыстың толығымен жоғалуына әкеп соғады.

ЕСІҢІЗДЕ БОЛСЫН: Кішкентай келіспеушіліктердің отбасындағы үлкен жанжалға ұласатын күнделікті тұрмыстағы жағдайлар ата-аналарда шыдамдылықтың, төзімділіктің, қамқорлықтың және әдептіліктің жетіспеушілігінен  болады

 

ЖАҚСЫ АТА-АНАҒА ҚАЖЕТТІ 8 ҚАСИЕТ

Подкатегории

Из-за негативного воздействия окружающей среды на собственного ребенка

как защитить?

Совет 1

Посмотрите на изменения в поведении ребенка. Вас должны беспокоить резкие колебания его настроения, разочарования, другие реакции, которые ранее не наблюдались в нем.

Из-за типичных для подросткового возраста ситуаций противодействия иногда даже понимающие и добрые родители не могут сразу понять, попали ли их дети в плохую среду.

 

Совет 2

Тренируйте в ребенке умение сдаваться. В большинстве случаев первый шаг к плохой среде-это спросить: "Вы не можете?"жизнь показывает, что не может дать должного отпора слову"

Ребенку очень больно, когда он не может найти себе друзей-партнеров. Он чувствует себя отчужденным-боится быть одиноким, не похожим на всех детей, быть пятнистым вороном. Поэтому, чтобы избежать дисквалификации важной группы, мальчик или девочка будут следовать правилам группы, следовать ее законам, даже если им это действительно не нравится. Потому что в большинстве случаев группа подростков-это не сообщество, объединенное общими интересами, а сообщество, объединенное отсутствием положительного интереса к творческому, созидательному названию. Подросток, умеющий отстаивать свою точку зрения, свое мнение и ценности, может противостоять любым «головным» ситуациям, не теряя уважения со стороны сверстников.

 

Совет 3

Не стоит заблаговременно относиться к новой среде ребенка. Полностью погрузитесь в ситуацию.

* Для того, чтобы прояснить ситуацию с окружающей средой, необходимо разговаривать с ребенком близко, без криков, криков, безнаказанности. Ваш гнев может усугубить ситуацию, подростки с самого начала действуют против всех, в том числе и против вас; ваш сильный гнев только усилит его желание доказать свою правоту, еще больше оттолкнет ребенка.

* Когда вы не ссоритесь, а доброжелательно спрашиваете ребенка, как он проводит время в новой среде, о чем говорит, Какое значение эти отношения имеют для него в будущем, вполне возможно, что ваше беспокойство окажется напрасным и что новые друзья вашего ребенка не будут плохими детьми, как вы думаете.

Конечно, в своих мыслях вы должны опираться на свое мнение. Но говорить поверхностно о людях, которых вы лично не знаете, неправильно.

 

Совет 4

Чтобы иметь возможность сформировать личное и объективное мнение о новой среде вашего ребенка, попробуйте познакомиться с детьми в новой среде вашего ребенка. Для свободного общения с ними пригласите в гости, организуйте совместные мероприятия.

Если подросток не хочет, чтобы его родители познакомились с друзьями поближе, не хочет приводить домой новых друзей, в таком случае придется ограничиться заочным знакомством. Хвалите рассказы ребенка о его друзьях, прислушивайтесь к его мнению.

Главное, когда вы замечаете какое-то неприятное поведение: «твой друг очень плохой, интересно, можно ли это сделать! А ты с ним дружишь, очень уважаешь-так можно? не произносите слова".

Помните: нельзя критиковать поведение сына, дочери и их друзей только потому, что они не соответствуют вашим личным вкусам.

 

Совет 5

Несмотря на то, что вы не можете решить, с кем взаимодействовать вашему подростку, вы можете привить своему ребенку скептическое отношение к правильности выбора друзей, не сомневайтесь в этом.

Например, если подросток попадает в центр хулиганов, рекомендуется не замечать и не делать этого намеренно, чтобы показать, к чему это может привести в будущем. Оставьте на столе газету с надписью о пойманном преступнике, вместе смотрите поучительные фильмы с таким сюжетом.

Совет 6

Покажите ребенку альтернативу деструктивным отношениям. Привлечь его внимание к спорту или другому интересному делу: создать условия для его посещения увлекательных походов, записи в развивающие кружки (язык, развитие творчества и т.д.).

Развитие цивилизации, информационно-технические достижения дают человеку XXI века множество возможностей для интересного, и наполненного творчеством существования. Но для того, чтобы воспользоваться достижениями цивилизации, человеку необходимо много знать, уметь во многом. Иностранные языки, компьютерное программирование, дизайнерские навыки и т. д. Когда человек изучает все это, когда он не учится в подростковом возрасте?

Поощряйте своего ребенка; помогите ему выбрать кружки вне школы, которые ему нравятся.

Совет 7

Пригласите ребенка на совместные досуговые мероприятия –
часто вместе ходите в кино, на концерты.

* Прививайте своему ребенку вкус к хорошей фотографии, желание заниматься автографами. Пусть он станет хорошим другом в любимых делах.

* Обсуждайте новые направления путешествий, путешествуйте туда вместе, особенно полезно посетить всей семьей.

 

Совет 8

Каждый родитель должен знать, какие методы явно не работают:

нельзя категорически против встречи с друзьями и давать отпор;
нельзя запирать ребенка дома;
не следует применять методы побоев наказания.
Задача родителей-направить ребенка на правильный путь, чтобы он понял, что в такой плохой среде он пьет, что он вреден, что у него нет будущего, и чтобы он самостоятельно вышел из такой среды.

 

Совет 9

Занятия спортом-отличная альтернатива, которая заменяет недостойную, разрушительную среду.

Если вы заметили, что ваш ребенок часто ссорится с кем-то, направьте эту энергию в правильное русло. Отправляйте в секцию восточных единоборств-так он будет заниматься и спортом, выводить из себя и лишнюю энергию, присущую подросткам, и при необходимости учиться защищаться. Кроме того, спорт формирует в его сознании правильное отношение к жизни, и он сам поймет, что нынешняя среда не самая лучшая.

Все мы знаем слова Абая: «нет работы, нет питания, есть люди». Действительно, не зря говорят, что лень-это начало всего Кеселя. Неспособность подростка заниматься созидательным делом или отсутствие мотивации – самый простой способ попасть в «плохую среду». Родители должны иметь возможность планировать распорядок дня своего ребенка с самого раннего возраста. Каждый день ребенка должен соответствовать образному слову «бей Железо, когда оно нагревается», то есть представлению о том, что каждая вещь в свое время, необходимо продумать, как проводить его свободное время.

 

Совет 10

Не поддавайтесь постоянно возникающим неприятностям! Не отчаивайтесь, не теряйте любви и уважения к своему ребенку

* Правила, которые нарушает подросток, рамки поведения, которые он пытается нарушить, должны по-новому оцениваться родителями.

* Совместно с ребенком необходимо выработать новые правила взаимоотношений.

* Нежелание родителей быть гибкими и застревать в своем мнении приводит к полной потере эмоционального и физического контакта с подростком.

Помните: повседневные бытовые ситуации, когда небольшие разногласия перерастают в большой конфликт в семье, возникают из-за недостатка терпения, терпимости, заботы и такта у родителей

 

8 КАЧЕСТВ, НЕОБХОДИМЫХ ДЛЯ ХОРОШЕГО РОДИТЕЛЯ